اجازه اقامت یونان از 48،000 یورو شروع می شود


یک اصلاحیه جداگانه که در همان لایحه آورده شده است ، شرایط اقامت فیزیکی را برای کسانی که اقامت موقت برای افراد مستقل مالی (ویزای FIP) در یونان دریافت می کنند ، معرفی می کند ، یک دسته از مهاجرت های غیر مرتبط با ویزای طلایی اما یکی از آنها. با این وجود ، ممکن است بر آن تأثیر بگذارد.
برای درک اینکه چگونه اصلاحات در قوانین مربوط به FIP ، یک پیشنهاد جذاب به خودی خود ، ممکن است دارای ویزای طلایی باشد ، باید شرایطی را صادر کنید که ویزا های FIP صادر می شود:

FIP برای شهروندان کشورهای غیر اتحادیه اروپا که از منابع کافی در سطح درآمد سالانه ثابت برخوردار هستند برای تأمین هزینه های زندگی خود در یونان استفاده می کند. در این حالت "منابع کافی" به عنوان درآمد ماهانه بیش از 2000 یورو تعریف می شود ، رقمی که در صورت گنجاندن همسر 20٪ و برای هر فرزند همراه 15٪ افزایش می یابد.
بدیهی است ، متقاضی اصلی باید قبل از دو سال هزینه زندگی خود را در یک حساب بانکی یونان واریز کند تا واجد شرایط باشد ، که مبلغ سرمایه اولیه 48000 یورو است. برای یک خانواده چهار نفری ، این به معنای واریز 72000 یورو است. از آنجایی که ممکن است وجوه سرمایه گذاری نشود و از آنجا که نرخ سپرده ها عملاً صفر است ، سرمایه هیچ بازده تعدیل شده در تورم ایجاد نمی کند.
متقاضی اصلی ویزای FIP همچنین ممکن است یک همسر یا فرزندان خردسال در برنامه باشد که همه آنها باید پوشش بیمه درمانی کافی را از یک موسسه خصوصی نشان دهند.
اجازه اقامت در ابتدا به مدت دو سال معتبر است و پس از آن ، در فواصل سه ساله به طور نامحدود قابل تمدید است. این اجازه اقامت ، مانند ویزای طلایی (و ، در واقع ، هر دسته دیگر از اجازه اقامت در یک کشور اتحادیه اروپا) امکان سفر بدون ویزا در شینگن را فراهم می کند.
مزایای تحرکی که ویزای FIP به همراه عدم نیاز به حضور فیزیکی برای دارندگان آن فراهم می کند ، FIP را در رقابت مستقیم با برنامه Golden Visa قرار داده است که اساساً همان محصول را ارائه می دهد اما در ازای سرمایه گذاری یورو 250،000 با امکان بازگشت سرمایه.
بنابراین ، ذینفعان صنعت ، دولت را ترغیب كردند تا الزامات حضور فیزیكی را برای دارندگان ویزای FIP معرفی كند. دولت گوش فرا داد ، و لایحه ای که این هفته تصویب شود شامل قوانینی است که به دارندگان ویزای FIP الزامی می شود حداقل 6 ماه در یونان هر سال برای واجد شرایط بودن برای تمدید حضور داشته باشند.

اجازه اقامت یونان از